תקדים: עיריית בני ברק תבטל את ההקצאה לרב דניאל זר

איתי גדסי 3 Comment on תקדים: עיריית בני ברק תבטל את ההקצאה לרב דניאל זר

לאחר הדיווחים על הסכמות בתיווך השר דרעי, עיריית בני ברק בצעד חסר תקדים מודיעה כי תבטל את ההקצאות שניתנו לרב דניאל זר • טרם ברור כיצד תגיב סיעת ש"ס המקומית, והאם תתנגד לשלילת ההקצאה מתוך ידיעה שיש רוב בלעדיה, או שתפרוש מהקואליציה העירונית • גורם המעורב: "אם זה יקרה, ש"ס בבני ברק צריכה לפרוש מהקואליציה העירונית לאלתר"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשי מוסדות "אור דוד" בראשותו של הרה"ג דניאל זר שליט"א הופתעו אמש לגלות כי בהזמנה לישיבת מועצת עיריית בני ברק שתתקיים מחר (ג') מופיע סעיף המבקש לבטל או להקפיא את ההקצאות שניתנו להם כדין זאת כדי ללחוץ על ראשי העמותה למשוך את התביעה שהגישו נגד העירייה. העירייה תאשר את פרוטוקול ועדת ההקצאות מתאריך 22.6.17, בו נכתב כי "ביום 21.6.17 הוגשה על ידי העמותה (אור דוד, א.ג.) עתירה מנהלית ובקשה לצו ביניים, ולנוכח טענות העמותה נבדקו הטענות, ומהבדיקה עולה כי עמותת אור דוד קיבלה בעבר הקצאה בשטח של דונם, בשנת 1986 ברחוב אבוחצירה, אך הצהירה כי לא הוקצה לה כל שטח בעבר, כך שהבקשה כללה נתונים לא נכונים".

כמו כן מציינת העירייה כי מהנתונים שהתקבלו מאגף החינוך של העירייה עולה כי במוסדות העמותה לומדים בסה"כ 244 תלמידים, מהם כ-30 אינם תושבי העיר.

"על כן החליטה העירייה לזמן את נציגי העמותה לשימוע, והמלצות הועדה בנושא ההקצאות יוקפאו בשלב זה", כלומר העירייה החליטה לבטל את ההקצאה שכבר ניתנה ואושרה במועצת העיר, בגלל העתירה שהגישה עמותת "אור דוד", בטענה שבבקשת העמותה היו נתונים שאינם נכונים.

גורם המעורב בפרשה אומר כי מחר בישיבת המועצה ייחשף לציבור האם נציגי העירייה דואגים לציבור או רק לכיסם הפרטי, שהרי אם בש"ס דואגים לגאון הרב דניאל זר, הם יבהירו לראש העיר שאם מהלך זה יוצא אל הפועל, הם לא יוכלו להישאר בקואליציה העירונית, שכן מדובר במהלך חסר תקדים שלא היה כמותו בעשרות השנים האחרונות. בפרט לא כאשר ישנן עשרות עמותות שקיבלו הקצאות ללא ציבור מתפללים או תלמידים, וניתנו אך למקורבים לצלחת.

עם זאת בעירייה מעריכים כי הצעד נועד רק ללחוץ על מוסדות "אור דוד" למשוך את העתירה שהגישו נגד העירייה, כאשר כזכור נטען בעתירה כי העירייה חילקה הקצאות שלא כחוק למקורבי סגן ראש העיר מטעם ש"ס אליהו דדון, בהם 5 מאחייניו שזכו בהקצאות מהעירייה.

השתלשלות העניינים

בתאריך 5.4.17 אישרה עיריית בני ברק את הקצאות השטחים לעמותות ומוסדות, לפי חלוקת שליש לכל סיעה, כאשר לאחר מכן הוגשו עתירות על ידי מספר עמותות שחלוקת השטחים אינה הוגנת ושוויונית וכי ישנם מספר מקורבים אשר זכו לקבל הקצאות שלא כדין. רוב העמותות משכו את העתירות בתמורה לקבלת שטח מהעירייה. אך עם מוסדות "אור דוד" טרם הושגה פרשה.

תלמידות "אור דוד" הגיעו להפגין ברחבת עיריית ב״ב. זאת לאחר שהעירייה אף הורתה להרוס מבנה שעמד לאכלס אותם, ובאמצעות צו מניעה הורה בית המשפט שלא להרוס את המבנה עד לבירור העניין.

הרב דניאל זר אמר אז בתגובה: ״לא רק שהעירייה הייתה אמורה לבנות להקצאות משאבים עבור אותם בנות אלא אנחנו אלו שבנינו ועכשיו הם אלו שהורסים. וזה בעקבות מחלוקות משפטיות על הקצאות החליטו לנקום בכלל המוסדות״

עוד אמר הרב זר: ״במידה והמחאה לא תועיל נגיע יום יום לבניין העירייה עד אשר ימצא להם פיתרון הולם. במקביל תתקיים הפגנה גדולה בשכונת פרדס כץ בו תישמע הזעקה והמחאה של ככל תושבי השכונה״

יש לציין שהבנות בהפגנה נשאו שלטים נגד נציג תנועת ש״ס המקומית ״דדון אין חזון״ – ״ש״ס תתעוררו״ מה שמהווה עליית מדרגה במלחמה של הרב זר מול תנועת ש״ס המקומית.

בחודש שעבר לאחר פגישה בלשכת השר דרעי יחד עם מנכ״ל תנועת ש״ס חיים ביטון והרה"ג דניאל זר וחתנו גבריאל מאזוז, הוחלט כי עמותת "אור דוד" תסיר את העתירות כנגד עיריית ב״ב על ההקצאות לאחר שתקבל תוספת של 500 מ"ר לטובת המוסדות.

השר דרעי התחייב להתערב באופן אישי במצוקת מוסדות ׳אור דוד׳ בנשיאות הרב דניאל זר לאחר שהביע אמפתיה למצוקה הקשה ולפתור את הסוגייה הכואבת בימים הקרובים.

אך עד כה, למרות כל המאמצים, נראה כי גם בצמרת ש"ס הארצית הרימו ידיים, וכעת ההתנגשות מגיעה לשיאה.

עם זאת, יתכן וכבר היום תהיה התערבות של גורמים פוליטיים בכירים כדי לדחות את ההצבעה על הסעיף למועד אחר, עד למציאת פתרון הולם למוסדות.

נציין כי בעוד שנה בדיוק ייערכו בחירות מוניציפליות, ויהיה מעניין לראות האם הרב דניאל זר יתמוך במפלגת ש"ס המקומית אשר לא סייעה לו במאבקו, או שמה יעדיף לתמוך במפלגה אחרת.

?

?



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    זהו בזיון לכבוד התורה הרב דניאל זר צריך לכתוב מכתב לראש עיר ולהתחנן בפניו